Directeurenbijeenkomst Kunststofketen, gezamenlijk initiatief van de PVT en VMK, op 6 juni 2013 in Vught
Directeuren doen er goed aan hun (klein)kinderen een rol te geven bij hun industriële marketing. Dat suggereerde Rob de Groot (Artform) op de Directeurenbijeenkomst Kunststofketen van 6 juni 2013. De jeugd is er namelijk veel handiger in, niet in de laatste plaats omdat ze er dagelijks mee oefenen.
De Groot gaf tien praktische tips en benadrukte een belangrijke randvoorwaarde: industriële marketing is een middel en geen doel op zich.
Nieuwe technologieën stonden ook centraal in de presentatie van Peter Troxler (Hogeschool R'dam). Hij typeerde de opkomst van de digitale maakindustrie als de 3e industriële revolutie. Innovatieprocessen verlopen steeds sneller door de snelle elektronische processen. Om aangehaakt te blijven is samenwerking het credo. Troxler signaleerde tot slot dat ‘mondiaal’ op zijn retour is en men - ook de maakindustrie - teruggaat naar regionaal en lokaal.